Åre, ett av mina mål

Kom hem igår kväll från Åre så idag har varit en tuffare dag än vanligt. Inte på det sättet ni förmodligen tror utan pga att ett boende i Åre och mitt företag uppe på fötterna är ett av mina mål.

När jag är där tänds glöden i mitt hjärta så starkt att jag vill ditt nu. Men det är ett mål och jag jobbar mot det.

Åre är skidåkning och skidåkning är träning så de senaste dagarna har varit späckade. Glöden att träna hårdare kommer igång också, så jag kan åka längre och hårdare.

Kom över en bra podcast som jag lyssnat på 2 gånger med tim ferris och Pavel, mannen som introducerade kettlebellen utanför Ryssland.

Viktiga punkter som togs upp i detta avsnitt var att vara konsekvent och träna på det som man är dålig på, inte för mycket dock så man tröttar ut sig helt och vill kräkas, men tillräckligt för att stimulera nervsystemet och musklerna i kroppen att bli starkare. Tanken att inte gå så hårt så man kör slut på sig själv utan 5reps 5set är en bra utgångspunkt och en vikt som du kan göra 6-7 reps på om du tog i allt du kunde.

Träna hårt och träna effektivt är dock 2 olika saker. Kroppen behöver under perioder ta den ena före den andra men aldrig bara den ena.

För att ni ska vara så effektiva som möjligt och kunna jobba snabbare mot era mål och vara fokuserade vill jag nu rekommendera ytterligare ett vapen i eran Arsenal,

När ni vaknar, gör en serie lätta övningar. Inget som får upp erat flås utan övningar som arm rotationer, skaka låren, lätt stretch och höftrotationer.

Tycker ni om duscha. Prova rivstarta dagen med lite kallare vatten. Som en energiinjektion till hjärnan. (Tro mig), hemskt dock.

Dessa 2 förslag kan göra så att ni kommer igång effektivt några timmar snabbare.

/Daniel

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0