Men starta då!

Vad är det egentligen som hindrar oss från att våga göra saker som tex starta egna företag?

Även om man startar ett företag så behöver det ju inte innebära att man lägger ner galet mycket pengar och sedan kastar allt i sjön om det skulle visa sig att det var en dålig ide.

Min tanke med denna blogg är att ge mig själv momentum att skapa något eget. Om jag börjar seriöst skriva denna blogg och försöker få folk att uppskatta det jag skriver så kanske det, ger mig farten jag behöver för att köra eget.

Personlig utveckling är något jag tycker är jättekul och skulle jättegärna hjälpa folk runtomkring mig att komma närmare deras mål med hjälp av detta. Eftersom jag bor i Enköping så kanske det är här jag borde börja?

Fastighetsbiten kollar jag fortfarande på och jag har fått ett prospekt nu som jag inspekterar. Börsen sysslar jag också med men jag skulle behöva en direkt inkomstkälla likt ett extrajobb där jag verkligen kan använda mig av allt jag lärt mig för att lära ut.

En tanke jag fick i helgen vore att likt facebooksidan profiler i new york göra en för Enköping då det finns mycket framgångsrika människor i denna stad man skulle kunna hämta inspiration från. Alternativt bomba på direkt och försöka skapa ett forum där man under en heldag bjuder in olika föreläsare inom personlig utveckling och erbjuder detta som ett paket till "studenter" som önskar gå.

Detta skulle då ha föreläsningar om,
Träning, kost
kommunikation
stress och sorgbearbetning
Privat investeringar
Målhantering och effektivt arbete.

Det vore något väldigt roligt som jag personligen skulle ha vinning utav.

Trevlig måndag på er
/Daniel

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0