Börja göra något

Hej igen! Inte skrivit något på ett par dagar men det har varit mycket med träningar, födelsedagar och resor.

Jag tänkte ta upp något som är självklart men ack så jäkla viktigt. Speciellt för mig då jag är i princip en drömmare men mina tankar börjar bli så starka att jag inte kan gå emot det. Detta är att ta tag och faktiskt göra något mot drömmarna.

Man kan bara planera, läsa, skriva så pass mycket. Tillslut måste man börja göra något och hör och häpna. Det är nu det händer saker.

Saker som fungerar för mig är påminnelser på telefonen, kalender etc. Jag påminner mig om att faktiskt göra något mot det jag vill. Tex, vill jag bli duktig på tyngdlyftning så tar jag reda på någon som är duktig så lägger jag in i min kalender, kontakta person x om hjälp.

Det är väldigt lätt att strunta i ärendet ändå om det känns jobbigt tex ta kontakt med den där tjejen/ killen du önskar prata med eller betala för den där saken du behöver för ditt företag och satsningen med mera.

MEN jag lovar dig, att likt mig, kommer du inte komma någonstans utan att faktiskt göra något.

Tidigare bad jag er skriva ner mål med olika tidsramar, nu önskar jag att du kollar och granskar varje mål, frågar dig själv varför du inte uppnått detta mål med 3 varför. För varje varför, kommer vägen dit att bli lite klarare för målet plockas isär en del. När du är övertygad så skriver du ner de första steget du behöver göra i din kalender, med påminnelse och gör det direkt när telefonen ploppar upp.

Tex kortsiktigt mål, göra min första fastighetsaffär, varför har jag inte gjort detta? För att jag inte hittat någon bra affär, varför, för att jag inte hittat någon bra källa för dessa affärer, varför, för att jag känner ingen person som gör detta.

Mitt steg 1 blir, ta kontakt med någon kunnig, mäklare tex, in i kalendern, kontakta mäklare x, förslagsvis den du köpte din lägenhet av. Om du är nöjd vill säga;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0