Motivation

Kvällens läxa

Hur skapar du dig motivation för förändring? Mina bästa tips för att hitta motivation för förändring är, vad gillar du att göra? Vart älskar du att vara? Hur skulle du känna om du blundade och såg dig göra detta och vara på denna plats när du ville? Lycklig antar jag.

Ibland kan de dock vara svårt att sätta igång och hitta motivationen och då har jag några tips.

Läs böcker. Är du som jag och älskar utvecklande böcker så snegla över och läs en spännande roman. Fantasin måste stimuleras. Hur mådde ni när ni var barn och lyssnade på sagor? Inte kasst gissar jag?;)

Ät bra mat. Jag älskar skräpmat men mår bättre om jag äter mat jag lagat helt själv med mycket sallad. Enegipåslaget från detta hjälper min hjärna att fungera bättre.

Träna. Skapa mera plats för energin och rensa huvudet efter en tuff dag har en enorm påverkan på våran hälsa. Försök göra något:)

Lyssna på en utvecklande podcast. Jag älskar dessa och försöker utveckla mig själv 1 timme varje dag. Några jag rekommenderar är, Tim ferris podcast, börspodden, fondpodden, freedom fast lane, barbell shrugged.

Kan du utveckla dig på något sätt med hjälp av det jag listat ovan 1 timme om dagen?

Nästa blogginlägg tänkte jag börja fokusera mer mot ekonomin och resan mot en finansiell säkerhet men motivationen för att skapa detta måste då finnas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0